Här nedan gör du din felanmälan oavsett om du bor i lägenhet eller i ett äldreboende. Fyll i så många uppgifter som möjligt, både kring felet och hur vi kan få tag på dig. Det underlättar vårt jobb och gör att vi snabbare kan åtgärda felet.

Gör din felanmälan här ►

Vanligt förekommande fel i lägenhet eller fastighet.

  • Felanmälans öppettider mån-fre 07:00-10:00 på telefon 0121-196 07
  • Akuta ärenden dagtid, 0121-159 11
  • Akuta fel efter ordinarie arbetstid och helger, ring 0121-159 11 så kommer ni till SMART bevakning.

Att betrakta som akuta ärenden!

Fara för byggnad, fastighet, egendom eller personskada.

  • Större omfattande vattenläcka.
  • Stamstopp
  • Strömlöst under längre tid i byggnad eller fastighet.
  • Risk för nedfallande snö och is från tak.
  • Längre strömavbrott sommartid, fara för kylvaror.
  • Längre strömavbrott vintertid, frysskador i byggnad eller fastighet.

Hyresgästens ansvar!

  • Rinner dåligt eller stopp i golvbrunn eller handfat, HG ansvar att rensa.
  • Ljuskällor åligger HG själv att byta.
  • Batterier till brandvarnare, HG ansvar att tillhandahålla och byta.
  • Trasig lampa i spis, HG ansvar att byta.
  • Strömlöst i lägenhet, kontrollera proppar i proppskåp alt. kontrollera snabbsäkring i jordfelsbrytaren.
  • Rengöring av ventilationsdon ska utföras 2 ggr/år.
Array